UCHWAŁA NR XL/329/2014
RADY GMINY MAJDAN KRÓLEWSKI
z dnia 14 października 2014 r.
w sprawie uchwalenia statutu Sołectwa Wola Rusinowska
Na podstawie art. 35 ust. 1, art. 48 ust. 1 w związku z art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) Rada Gminy Majdan Królewski po przeprowadzeniu konsultacji z mieszkańcami sołectwa Wola Rusinowska uchwala
Statut sołectwa Wola Rusinowska
Rozdział 1. Postanowienia ogólne
- § 1.1. Sołectwo Wola Rusinowska jest jednostką pomocniczą Gminy Majdan Królewski, utworzoną przez Radę Gminy Majdan Królewski w drodze odrębnej uchwały. Ogół mieszkańców sołectwa Wola Rusinowska stanowi Samorząd Mieszkańców Wsi Wola Rusinowska.
- Sołectwo Wola Rusinowska, zwane dalej „sołectwem” działa na podstawie przepisów prawa, a w szczególności:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.),
2) Statutu Gminy Majdan Królewski,
3) niniejszego statutu.
- Ilekroć w niniejszym statucie jest mowa o Gminie należy przez to rozumieć Gminę Majdan Królewski.
- § 2. Teren działania sołectwa obejmuje wieś Wola Rusinowska.
Rozdział 2. Organizacja i zakres działania
- § 3. Organami sołectwa są:
1) zebranie wiejskie,
2) sołtys.
- § 4. 1. Sołectwo organizuje i wspiera przedsięwzięcia swoich mieszkańców, zmierzające w szczególności do:
1) poprawy warunków życia,
2) zachowania porządku i bezpieczeństwa,
3) rozwoju oświaty, kultury, sportu i wypoczynku,
4) poprawy funkcjonowania i rozwoju infrastruktury,
5) poprawy warunków sanitarnych, ochrony środowiska i przyrody,
6) poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej i zabezpieczenia przeciwpowodziowego,
7) pobudzania społeczności lokalnej do samodzielnego rozwiązywania problemów sołectwa (wyzwalania inicjatyw społecznych),
8) tworzenia więzi lokalnych,
9) kształtowania postaw patriotyzmu lokalnego,
10) tworzenia pomocy sąsiedzkiej.
- W realizacji przedsięwzięć wymienionych w ust. 1 sołectwo współdziała z organami Gminy.
- Wójt Gminy może przekazać sołectwu składniki mienia komunalnego do wykorzystania.
- Wójt Gminy może upoważnić organy sołectwa do organizowania na terenie sołectwa imprez, wystaw, konkursów z zachowaniem ogólnie obowiązujących przepisów.
- § 5. 1. Sołectwo poprzez zebranie wiejskie decyduje w następujących sprawach:
1) własności, użytkowania lub innych praw rzeczowych i majątkowych zwanych mieniem wiejskim,
2) wyboru i odwołania członków rady sołeckiej,
3) mienia komunalnego powierzonego sołectwu do administrowania, w sprawach bieżącego korzystania z tego mienia w zakresie zwykłego zarządu,
4) przeznaczenia środków finansowych będących w jego dyspozycji,
5) czynów społecznych.
- Sołectwo wyraża opinię we wszystkich istotnych dla interesów mieszkańców sprawach, a w szczególności:
1) planu zagospodarowania przestrzennego gminy i jego realizacji,
2) projektów rozstrzygnięć organów gminy w części dotyczącej sołectwa,
3) praw własności, użytkowania lub innych sprawach rzeczowych i majątkowych dotyczących mienia wiejskiego znajdującego się na terenie sołectwa,
4) celowości utworzenia nowego, poszerzenia istniejącego lub likwidacji sołectwa,
- Sołectwo występuje do organów gminy o rozpatrzenie spraw, których załatwienie przekracza jego możliwości,
- Sołectwo w celu integracji społecznego działania współdziała z organizacjami społecznymi i społeczno- zawodowymi.
Rozdział 3. Zebrania wiejskie.
- § 6. 1. Zebranie wiejskie jest organem uchwałodawczym w sołectwie.
- Prawo do udziału w zebraniu wiejskim mają wszyscy mieszkańcy sołectwa posiadający czynne prawo wyborcze.
- Do kompetencji zebrania wiejskiego należy w szczególności:
1) wyrażanie stanowisk oraz opinii w sprawach istotnych dla sołectwa i jego mieszkańców,
2) podejmowanie inicjatyw społecznych i gospodarczych przedstawianych organom Gminy,
3) uchwalenie zasad zarządu mieniem komunalnym przekazanym na rzecz sołectwa oraz rozporządzanie dochodami z tego źródła,
4) rozporządzanie mieniem komunalnym, które w dniu wejścia w życie ustawy o samorządzie terytorialnym, tj. w dniu 19 marca 1990 r., stanowiło mienie gminne sołectwa, w tym ustalenie opłat za korzystanie z tego mienia,
5) podejmowanie uchwał w innych sprawach dotyczących sołectwa, w tym przewidzianych w niniejszym statucie oraz innych przepisach prawnych.
- § 7. 1. Zebranie wiejskie zwoływane jest przez sołtysa lub na pisemny wniosek: co najmniej 15 mieszkańców sołectwa uprawnionych do udziału w zebraniu.
- Wójt Gminy może zwołać zebranie z własnej inicjatywy.
- Zebrania wiejskie odbywają się w miarę istniejących potrzeb, nie rzadziej niż raz w roku.
- Zebranie wiejskie zwoływane na wniosek mieszkańców, powinno być zwołane na dzień przypadający w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku.
- O zebraniu wiejskim mieszkańcy sołectwa winni być powiadomieni co najmniej 7 dni przed jego terminem w sposób zwyczajowo przyjęty. Zawiadomienie powinno zawierać: informację, kto zwołuje zebranie, ewentualnie na czyj wniosek zebranie jest zwoływane, dokładne określenie daty, godziny i miejsca zebrania, podanie proponowanego porządku obrad.
- § 8. 1. Wójt Gminy może zwołać wspólne zebranie wiejskie dwu lub więcej sołectw, celem realizacji wspólnych przedsięwzięć tj. przeprowadzenie akcji informacyjno-szkoleniowej, zebranie opinii na temat zmiany granic sołectw, scalenia gruntów, realizacja wspólnych inwestycji itp.
- Wspólne zebranie sołectw nie może podejmować uchwał dotyczących praw majątkowych sołectw.
- W czasie zebrania, o którym mowa w ust. 1 obradom przewodniczy wybrany większością głosów sołtys jednego z sołectw.
- Przy zwoływaniu i odbywaniu wspólnych zebrań mają zastosowanie przepisy niniejszego statutu dotyczące zwoływania i odbywania zebrań wiejskich.
- § 9. 1. Zebranie wiejskie jest ważne, gdy mieszkańcy sołectwa zostali o nim powiadomieni zgodnie z wymogami Statutu oraz bierze w nim udział co najmniej 5% uprawnionych do udziału w zebraniu mieszkańców sołectwa.
- W przypadku braku quorum określonego w ust. 1 zebranie wiejskie odbywa się po upływie 15 minut od wyznaczonego pierwszego terminu i jest ważne jeżeli bierze w nim udział co najmniej 10 uprawnionych mieszkańców sołectwa.
- Uchwały zebrania wiejskiego zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. Zwykła większość oznacza, że liczba głosów „za” przewyższa liczbę głosów „przeciw”. Głosów wstrzymujących nie bierze się pod uwagę.
- § 10. Zebranie wiejskie prowadzi sołtys z zastrzeżeniem § 7 ust. 2.
- § 11. W porządku obrad każdego zebrania powinna się znaleźć informacja o realizacji uchwał, wniosków i opinii zebrania poprzedniego, którą składa sołtys lub członek rady sołeckiej.
- § 12. 1. W głosowaniu biorą udział jedynie uprawnieni mieszkańcy sołectwa.
- Wyniki głosowania ogłasza prowadzący zebranie bezzwłocznie.
- § 13. W zebraniu mogą brać udział członkowie Rady Gminy, Wójt Gminy i pracownicy Urzędu Gminy np. dla referowania spraw i udzielania wyjaśnień. Poza tym w zebraniu mogą brać udział przedstawiciele instytucji i urzędów, których dotyczą sprawy stanowiące przedmiot obrad.
- § 14. 1. Z każdego zebrania wiejskiego sporządza się protokół, który powinien zawierać:
1) datę, miejsce, godzinę rozpoczęcia zebrania i oznaczenie, w którym terminie zebranie się odbyło oraz czas zakończenia zebrania,
2) liczbę mieszkańców biorących udział w zebraniu, stwierdzenie jego prawomocności,
3) nazwiska zaproszonych na zebranie gości i oznaczenie ich stanowisk,
4) zatwierdzony porządek obrad,
5) przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji oraz sformułowanie zgłoszonych wniosków,
6) treść podjętych uchwał oraz przyjętych wniosków i opinii,
7) podpis prowadzącego zebranie wiejskie i protokolanta.
- Numer protokołu z zebrania wiejskiego składa się z dwóch członów: cyfry arabskiej oznaczającej kolejny numer protokołu w danej kadencji samorządu wiejskiego oraz oznaczenie roku kalendarzowego. Nową numerację zaczyna się z początkiem każdej kadencji i kontynuuje aż do jej zakończenia.
- § 15. 1. Wnioski z zebrań wiejskich powinny być niezwłocznie przekazane Wójtowi Gminy.
- Każdy mieszkaniec sołectwa ma prawo wglądu do protokołu, robienia z niego notatek i wyciągów.
Rozdział 4. Sołtys, rada sołecka
- § 16. 1. Sołtys jest organem wykonawczym w sołectwie.
- Rada Sołecka pomaga sołtysowi w prowadzeniu i załatwianiu spraw sołectwa.
- Sołtysem i członkiem Rady Sołeckiej może być wybrany mieszkaniec sołectwa posiadający czynne prawo wyborcze w wyborach do Rady Gminy.
- Pełnienie funkcji sołtysa czy członka rady sołeckiej ma charakter społeczny.
- § 17. Do obowiązków i kompetencji sołtysa należy w szczególności:
1) organizowanie i koordynowanie inicjatyw i przedsięwzięć społecznych mających na celu poprawę warunków życia społeczności sołeckiej,
2) zwoływanie zebrań wiejskich i przewodniczenie ich obradom,
3) reprezentowanie sołectwa przed organami Gminy,
4) przewodniczenie radzie sołeckiej,
5) realizacja uchwał zebrania wiejskiego,
6) prowadzenie zarządu, administracji i gospodarki tymi składnikami mienia, które gmina lub inne podmioty przekazały sołectwu do korzystania,
7) sporządzanie sprawozdań z działalności sołectwa,
8) wykonywanie innych zadań np. z zakresu obronności i ochrony pożarowej, zapobiegania klęskom żywiołowym oraz usuwania ich skutków,
9) uczestniczenie w sesjach Rady Gminy oraz współdziałanie z Wójtem Gminy w sprawach odnoszących się do sołectwa.
- § 18. 1. Rada sołecka składa się z siedmiu osób.
- Sołtys wchodzi w skład rady sołeckiej.
- Do zadań rady sołeckiej należy:
1) przygotowywanie spraw do rozpatrzenia na zebraniu wiejskim, opracowanie projektów uchwał i wniosków,
2) występowanie do zebrania wiejskiego z inicjatywami na rzecz sołectwa, opiniowanie działań podejmowanych na rzecz sołectwa,
3) organizowanie wykonania uchwał zebrania wiejskiego,
4) podejmowanie współdziałania z instytucjami i organizacjami na rzecz rozwiazywania problemów sołectwa,
5) składanie informacji ze swej działalności na zebraniu wiejskim.
- § 19. 1. Sołtys i członkowie Rady Sołeckiej są bezpośrednio odpowiedzialni przed zebraniem wiejskim i mogą być odwołani przez zebranie przed upływem kadencji, jeżeli nie wykonują swych obowiązków, naruszają postanowienia statutu sołectwa i uchwał zebrań wiejskich lub dopuścili się czynu dyskwalifikującego ich w opinii środowiska.
- Z wnioskiem o odwołanie może zwrócić się do zebrania wiejskiego Wójt Gminy lub grupa mieszkańców sołectwa posiadających czynne prawo wyborcze w wyborach do rady gminy, licząca co najmniej 10% uprawnionych do udziału w zebraniu (wg stanu na dzień złożenia wniosku).
- Wniosek o odwołanie, o którym mowa w ust. 2 musi zawierać uzasadnienie oraz podpisy uprawnionych i jest rozpatrywany na następnym zebraniu wiejskim w ciągu 1 miesiąca od zgłoszenia wniosku. Wniosek bez uzasadnienia pozostawia się bez biegu.
- Uchwała o odwołanie z zajmowanej funkcji podejmowana jest po wysłuchaniu zainteresowanego w głosowaniu tajnym i dla swej ważności wymaga bezwzględnej większości ważnie oddanych głosów (głosów „za” – 50% + 1).
- Odwołanie nie może nastąpić zaocznie, chyba że osoba, której wniosek dotyczy, została prawidłowo zawiadomiona i nie stawiła się na zebranie bez usprawiedliwienia.
- Odwołanie sołtysa jest równoznaczne z odwołaniem rady sołeckiej.
- Mandat sołtysa lub członka rady sołeckiej wygasa też w następujących przypadkach:
1) utraty biernego prawa wyborczego,
2) skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego,
3) zrzeczenia się pełnienia funkcji sołtysa lub członka rady sołeckiej,
4) śmierci.
- W razie zrzeczenia się funkcji przez sołtysa, może on nadal pełnić swoje obowiązki do czasu wyboru nowego sołtysa.
- § 20. 1. W przypadku konieczności przeprowadzenia wyborów uzupełniających sołtysa przed upływem kadencji – Wójt Gminy w terminie do 30 dni od wystąpienia tego zdarzenia wydaje zarządzenie w sprawie wyborów sołtysa.
- Wybory uzupełniające sołtysa i rady sołeckiej odbywają się według zasad określonych w rozdziale 5 statutu sołectwa.
Rozdział 5. Wybory sołtysa i rady sołeckiej
- § 21. 1. Po upływie kadencji wybory sołtysa przeprowadzane są w terminie i miejscu określonym zarządzeniem Wójta Gminy – w ciągu 6 miesięcy, licząc od daty jego wyboru na stanowisko Wójta Gminy.
- Sołtys i rada sołecka sprawują swoje funkcje do czasu objęcia funkcji przez nowo wybranego sołtysa i radę sołecką.
- Wójt Gminy w zarządzeniu, o którym mowa w ust. 1 ustala kalendarz wyborczy i ogłasza go w formie obwieszczenia co najmniej na 30 dni przed terminem wyborów sołtysów.
- § 22. Wójt Gminy w zarządzeniu, o którym mowa w § 21 ust. 1 powołuje Pełnomocnika Wójta Gminy ds. wyborów sołtysów zwanego dalej Pełnomocnikiem.
- § 23. 1. Sołtys sołectwa wybierany jest w głosowaniu tajnym, bezpośrednim, powszechnym, z zachowaniem zasady równości, spośród nieograniczonej liczby kandydatów przez stałych mieszkańców sołectwa uprawnionych do głosowania w wyborach do samorządu gminnego.
- Zgłoszenia kandydatów na sołtysa wraz z oświadczeniem kandydata o wyrażeniu zgody na kandydowanie i listą co najmniej 20 uprawnionych mieszkańców sołectwa, popierających jego kandydaturę należy składać do Pełnomocnika w terminie ustalonym w kalendarzu wyborczym (najpóźniej na 20 dni przed dniem wyborów) w godzinach pracy Urzędu Gminy.
- Wykaz osób popierających kandydata na sołtysa powinien być sporządzony jednostronnie na formularzu opatrzonym nagłówkiem „Wykaz osób popierających kandydaturę (imię i nazwisko) na funkcję sołtysa sołectwa (nazwa sołectwa)”i powinien zawierać co najmniej imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer dowodu osobistego (lub numer PESEL) oraz własnoręczny podpis osoby popierającej.
- Zgłoszenie kandydata powinno również zawierać dane osobowe jednego lub dwóch kandydatów do składu sołeckiej komisji wyborczej.
- Wójt Gminy w formie obwieszczenia podaje do wiadomości mieszkańców sołectwa listę kandydatów na sołtysa oraz datę wyborów i adres lokalu wyborczego – najpóźniej na dwa tygodnie przed wyznaczonym terminem wyborów.
- Kandydat na sołtysa w każdej chwili może złożyć rezygnację z kandydowania. W przypadku złożenia rezygnacji z kandydowania przez wszystkich kandydatów na sołtysa – wyborów w sołectwie nie przeprowadza się.
- Wybory sołtysa przeprowadza sołecka komisja wyborcza.
- Sołecką komisję wyborczą w składzie co najmniej 3 osobowym powołuje zarządzeniem Wójt Gminy najpóźniej na 10 dni przed terminem wyborów.
- Dwie osoby do składu komisji deleguje Wójt Gminy spośród pracowników samorządowych. Radę Gminy w składzie komisji reprezentują radni wyznaczeni przez Przewodniczącego Rady Gminy.
- Członkowie komisji wyborczej pracują społecznie wg zasad określonych w regulaminach i wytycznych stosowanych przy wyborach do rad gmin.
- Druki protokołów głosowania dla komisji wyborczej, spisy wyborców oraz karty do głosowania dostarcza Wójt Gminy.
- Wybory przeprowadza się w godzinach od 8.00 – 16.00.
- Do zadań Pełnomocnika Wójta Gminy ds. wyborów sołtysów należy:
1) przyjmowanie zgłoszeń kandydatów na sołtysa,
2) podanie do publicznej wiadomości obwieszczeń o zarejestrowanych kandydatach,
3) nadzór nad przeprowadzeniem wyborów przez sołecką komisję wyborczą,
4) przyjęcie protokołów od sołeckiej komisji wyborczej.
- Do zadań sołeckiej komisji wyborczej należy:
1) przygotowanie kart do głosowania, w tym ostemplowanie ich pieczęcią okrągłą z napisem: Sołecka Komisja Wyborcza
2) przeprowadzenie głosowania,
3) ustalenie wyników głosowania,
4) sporządzenie protokołu z głosowania,
5) podanie do publicznej wiadomości wyników wyborów.
- § 24. 1. Na karcie do głosowania wymienia się w kolejności alfabetycznej nazwiska i imiona kandydatów na sołtysa.
- Wyborca może oddać głos tylko na jednego kandydata.
- Wyborca głosuje, stawiając znak „x” w kratce z lewej strony obok nazwiska jednego z kandydatów.
- Jeżeli znak „X” postawiono w kratce z lewej strony obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów albo nie postawiono tego znaku obok nazwiska żadnego kandydata, głos uznaje się za nieważny.
- W przypadku głosowania na jednego kandydata, wyborca głosuje na kandydata, stawiając znak „X” w kratce oznaczonej słowem „TAK” z lewej strony obok nazwiska kandydata. Postawienie znak „X” w kratce oznaczonej słowem „NIE” z lewej strony obok nazwiska kandydata oznacza, że jest to głos ważny oddany przeciwko wyborowi kandydata na sołtysa.
- Dopisanie na karcie do głosowania dodatkowych nazwisk lub nazw albo poczynienie innych dopisków poza kratką nie wpływa na ważność oddanego głosu.
- Nieważne są karty do głosowania całkowicie przedarte oraz inne niż ustalone przez Wójta Gminy.
- Za wybranego na sołtysa uważa się kandydata, który uzyskał największą liczbę ważnie oddanych głosów.
- W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów otrzyma te samą liczbę głosów, o wyborze sołtysa rozstrzyga losowanie przeprowadzone przez Pełnomocnika w obecności sołeckiej komisji wyborczej. W losowaniu mają prawo uczestniczyć zainteresowani kandydaci.
- Jeżeli zostanie zgłoszony tylko jeden kandydat na sołtysa – wybory przeprowadza się, z tym że tego kandydata uważa się za wybranego, jeżeli w głosowaniu uzyskał więcej niż połowę ważnie oddanych głosów (50% + 1).
- Gdy kandydat na sołtysa nie uzyska wymaganej ilości głosów, oznacza to że nie dokonano wyboru sołtysa, wówczas Wójt Gminy zarządzeniem wyznacza nowy termin wyborów.
- Nowy termin wyborów ustala Wójt Gminy również w przypadku, gdy w terminie, o którym mowa w § 23 ust. 2 nie zgłoszono żadnego kandydata na sołtysa.
- Protesty wyborcze składane są do Wójta Gminy. O protestach rozstrzyga Rada Gminy oraz stwierdza ważność wyborów. Stanowisko Rady Gminy jest ostateczne.
- § 25. 1. Do wyboru rady sołeckiej uprawnione jest najbliższe zebranie wiejskie, które odbywa się po wyborach sołtysa.
- Zebranie wiejskie, o którym mowa w ust. 1 zwołuje Wójt Gminy lub nowo wybrany sołtys, podając miejsce, dzień i godzinę oraz porządek zebrania.
- § 26. 1. Wybory członków rady sołeckiej przeprowadza się w głosowaniu tajnym.
- Głosowanie przeprowadza komisja skrutacyjna w składzie co najmniej trzech osób wybranych spośród uprawnionych uczestników zebrania.
- Członkiem komisji skrutacyjnej nie może być osoba kandydująca na członka rady sołeckiej.
- § 27. 1. Do zadań komisji skrutacyjnej należy:
1) przyjęcie zgłoszeń kandydatów,
2) przeprowadzenie głosowania,
3) ustalenie wyników wyborów,
4) sporządzenie protokołu o wynikach wyborów,
5) ogłoszenie wyników wyborów.
- Protokół komisji skrutacyjnej podpisują członkowie tej komisji.
- § 28. Wybory rady sołeckiej odbywają się przy nieograniczonej liczbie kandydatów, zgłoszonych bezpośrednio na zebraniu przez uprawnionych uczestników zebrania.
- § 29. Za wybranych uważa się kandydatów, którzy uzyskali największą liczbę głosów.
Rozdział 6. Postanowienia dotyczące mienia komunalnego i gospodarki finansowej sołectwa.
- § 30. 1. Sołectwo nie posiada własnego mienia, ale może korzystać z przekazanego mu mienia komunalnego w granicach zwykłego zarządu, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Zwykły zarząd oznacza w szczególności:
1) korzystanie z mienia zgodnie z przeznaczeniem,
2) załatwianie bieżących spraw związanych z eksploatacją mienia
3) utrzymanie mienia w należytym stanie poprzez dokonywanie bieżących remontów, napraw, konserwacji.
- Sołectwo nie tworzy własnego budżetu, a gospodarka finansowa sołectwa prowadzona jest w ramach budżetu Gminy przy zastosowaniu kryteriów: celowości, zgodności z prawem, rzetelności i gospodarności.
- Rada Gminy corocznie rozstrzyga o wyodrębnieniu w budżecie Gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
- Środki finansowe z funduszu sołeckiego przeznacza się na realizację przedsięwzięć określonych we wniosku sołectwa, składanym zgodnie z ustawą z dnia 21 lutego 2014 r. o funduszu sołeckim, stanowiących zadania własne gminy i służących poprawie warunków życia mieszkańców.
Rozdział 7. Nadzór nad działalnością sołectwa.
- § 31. 1. Nadzór nad działalnością sołectwa sprawowany jest na podstawie kryterium zgodności z prawem, celowości, rzetelności, gospodarności.
- Nadzór nad działalnością sołectwa sprawuje Rada Gminy i Wójt Gminy.
- § 32. 1. Wójt Gminy, jeżeli uzna, że uchwały i opinie zebrania wiejskiego wykraczają poza zakres przekazanych mu kompetencji lub są sprzeczne z prawem powinien wstrzymać ich realizację, zawiadamiając równocześnie Radę Gminy.
- Zebranie wiejskie może wnieść sprzeciw do Rady Gminy na działanie Wójta Gminy, o którym mowa w ust. 1, gdy narusza ono istotne interesy mieszkańców.
- Rada Gminy, po zbadaniu sprzeciwu, o którym mowa w ust. 2, ostatecznie rozstrzyga sprawę.
- § 33. Rada Gminy dokonuje oceny pracy sołectwa.
Rozdział 8. Postanowienia końcowe.
- § 34. W sprawach nieuregulowanych w statucie sołectwa mają zastosowanie przepisy Statutu Gminy i ustaw.
- § 35. Zmiana statutu wymaga podjęcia uchwały przez Radę Gminy.
- § 36. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego.
Przewodniczący Rady Gminy
Bogusław Godek
Zobacz też na: http://edziennik.rzeszow.uw.gov.pl/#/legalact/2014/2879/